بهترین وسایل دکوری آشپزخانه

مهم ترین قسمت فضای خانه آشپزخانه است. خانم های خانه مخصوصا زنان خانه دار بیشتروقت خود را در آشپزخانه سپری می کنند. بنابراین داشتن آشپزخانه مرتب وزیبا بسیار دلنشین است. امروزه بیشتر افراد جامعه بخشی از درآمد خود را برای  خرید وسایل جدید و دکوری اشپزخانه درنظر می گیرند. سعی کنید که آشپزخانه همیشه مرتب و منظم باشد تا وسایل دکوری آشپزخانه بهتر نمایان شوند.

برای این که آشپزخانه ای با سلیقه و مرتب باشد داشتن کابینت در اشپزخانه الزامی است. بدون کابینت نمی توان ظرف وظروف و وسایل پخت پزآشپزخانه را سر و سامان داد. در نتیجه قرار دادن وسایل دکوری در آشپزخانه بدون کابینت چندان دیدی ندارد. مدل قرار گرفتن و جنس کابینت هم در دکوراسیون آشپزخانه حرف اول را میزند. هرنوع کابینت بسته به بودجه اافراد، از به هم ریختگی آشپز خانه جلو گیری می کند.

لوازم دکوری آشپزخانه

چیدمان لوازم دکوری آشپزخانه به سلیقه شخصی و دکوراسیون منزل بستکی دارد. مثلا اگر دکوراسیون منزلتان به صورت سنتی چیدمان دارد، بهتر است لوازم دکوری آشپزخانه هم به صورت سنتی باشد. و یا ممکن است دکوراسیون منزلتان فانتزی وجدید باشد بهتر است وسایل دکوری آشپزخانه نیز از دکوری جدید و فانتزی استفاده شود.  دکوراسیون منزل و آشپزخانه بهتراست از جنس چوب باشد یا قسمتی از آن وسیله چوبی باشد. چوبی بودن وسایل دکوری برای آشپزخانه حس طراوت و زندگی را به ارمغان می آورد.

بهترین ظروف دکوری آشپزخانه

چه وسایلی برای تزئین آشپزخانه مناسبند؟

اولین وبهترین چیزی که در آشپز خانه لازم است داشتن کابینت، مناسب با مساحت آن است. همچنین انواع استند ها برای چیدمان گلدان، ادویجات، ماگ و سایر لوازم دکوری و تزئینی وسیله ای مناسب است. انواع گلدان و گل های طبیعی، زندگی را به اشپزخانه سوق می دهد. تابلو های چوبی و زینتی زیبایی خواصی به محیط می بخشد. استفاده از ساعت دیواری مناسب باجنس دکوراسیون آشپزخانه، زیبایی بی نظیری به وجود می آورد. انواع  لیوان و ماگ های فانتزی فضای آشپزخانه را جلا می بخشد. همچنین استفاده ازوسایل چوبی به جای پلاستیکی و فلزی، زیبایی لوازم دکوری آشپزخانه را دوچندان می کند.

لیست بهترین وسایل دکوری برای آشپزخانه ای زیبا و شیک

دراین قسمت به تعدادی از لوازمی که برای زیبایی ودکوراسیون آشپزخانه لازم است، اشاره می کنیم و در مورد چگونگی استفاده در دکور آشپزخانه،به اختصار توضیح می دهیم.

استند آشپزخانه :

استند کاربرد های زیادی در آشپزخانه دارد. این وسیله دراندازه ها  و شکل های مختلف دربازار موجود است. استند می تواند از جنس آهنی ،فلزی، آلومینیوم یا چوبی باشد. امروزه به علت اپارتمان نشینی و کوچکتر شدن محیط خانه نسبت به قدیم، آشپزخانه ها هم از مساحت کمتری برخوردار است. به همین دلیل مقدار کابینت کمتری در آشپزخانه جا می گیرد. برای سامان دهی به قابلمه ها و بشقابها و لیوانها که فضای بیشتری را اشغال می کنند داشتن استند وسیله ای کاربردی است.

استند آشپزخانه

بعضی از استند ها برای آویزان نگه داشتن فنجان ها و ماگ مناسبند.اکثر استند های تزئینی، چوبی هستند که با دکوراسیون چوبی یا طرح چوب کاربرد زیادی دارند وزیبایی آشپزخانه را چند برابر می کنند.استندهای چوبی با طبقه های کم ارتفاع مناسب قرار دادن ادویه ها ویا مخصوص فنجان و ماگ هستند. بعضی افراد خوش سلیقه ازاین استند برای گذاشتن گلدان های کوچک رنگارنگ با گیاه طبیعی درآشپزخانه فضایی زنده وآرام بخش می سازند. استند چوبی جزء بهترین های لوازم تزئین اشپزخانه است.

لیوان و ماگ فانتزی :

یکی از زیباترین وسایل دکوری برای آشپزخانه لیوان و ماگ های فانتزی هستند. با نظم دادن به لیوان ها در یک قسمت از کابینت و با قرار دادن وسایل چای و قهوه یک کافی بار خانگی زیبا برای تزئین کابینت اشپزخانه داشته باشید. (اینجا) شما می توانید برای چینش لیوان و ماگ ها از استند چوبی استفاده کنید.باقرار دادن یکی در میان ماگ های رنگی وساده وچیدن منظم انها در طبقه های استند، دکور زیبایی به دست می آید.

ماگ

بعضی از کابینت ها دارای قفسه های شیشه ای طبقه دار هستند که برای گذاشتن دکوری های کوچک مناسب است.این قسمت از کابینت، منسبترین جا برای چیدن انواع لیوان ها وماگ های رنگارنگ وفانتزی است. ماگ هاا زدوست داشتنی ترین وسایل آشپزخانه هستند وآنقدرطرح ها و رنگ هایشان گوناگون و زیباست گه می توان در دنیایشان غرق شد!

تابلو و گلدان :

با کاشتن سبزیجات وگیاهان خوشبو و معطر، بهار را به آشپزخانه بیاورید. برای این کار از گلدان های کوچک استفاده کنید. اگر آشپزخانه تان دارای پنجره است، گلدان ها را جلوی پنجره چیدمان کنید تا از نور آفتاب برای رشد بهتر و شادابی گیاهان بهره بگیرید. بهترین جا برای گلدان های تزئینی روی اپن یا روی میز است.

تابلوها یکی دیگر از لوازم تزئین آشپزخانه است. تابلو های آشپزخانه بیشتر به صورت فانتزی و چوبی هستند که زیبایی خاصی به دیوار اشپزخانه می دهند. این تابلو ها به صورت بشقاب تکی یا سه تایی به دیوار اآشپزخانه نسب می شود. ساختار بعضی از تابلو ها طوری است که هم تابلو و هم ساعت دیواریند.

وسایل دکوراتیو برای آشپزخونه

وسایل چوبی به جای پلاستیکی و فلزی :

امروزه وسایل چوبی در تزئین خانه حرف اول را می زند. استفاده از چوب ذر انتخاب لوازم اشپز خانه تاثیر فراوانی دردکوراسیون آشپزخانه دارد. استفاده از وسایل و تزئینات چوبی ومدرن به جای اشیاء پلاستیکی  و فلزی در ساختار دکور آشپزخانه جایگاه ویژه ای دارد. وسایل چوبی اشپزخانه هماهنگی بی نظیری با کابینت چوبی آشپزخانه می تواند داشته باشد.

صنایع دستی :

از صنایع دستی می توان در ظروف دکوری آشپزخانه استفاده کرد. معمولا ازظروف فیروزه کوبی و خاتم کاری در قفسه های کابینت آشپزخانه برای زیبایی و دکوری استفاده می شود. از انواع صنایع دستی در آشپزخانه، ظروف مسی برای پختن غذا، چوبی  و سفالی برای پذیرایی مناسب است. همچنین استفاده از سبد های حصیری در اشپزخانه حس خوبی به ما می دهد. گلدان های سفالی نقاشی شده یا نکته کوب، نقش پر رنگی در زیبایی  و دکوراسیون آشپزخانه دارد.

بهترین لوازم دکوری آشپزخانه

لوستر:

به سبک و سلیقه دکوراسیون آشپز خانه توجه کنید ومتناسب به آن لوستر بخرید. لوستر های آشپزخانه معمولا فانتزی یا هنری می باشند.اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک کلاسیک باشد، لوسترهای کریستالی مورد مناسبی است.اگر دکور آشپزخانتان مدرن است از لوستر های چوبی و فلزی ساده با اشکاال هندسی استفاذه کنید.

نورپردازی یکی ازمهمترین عامل در طراحی دکور آشپزخانه است. بهترین لوستر برای آشپزخانه لوستری است که متناسب بامحیط آشپزخانه باشد. برای آشپزخانه های بزرگ از لوستر های بزرگتر دارای سه شاخه  استفاده می شود.ولی برای آشپزخانه های کوچک لوستر های تک شاخه وظریف بهتراست.

لوستر آشپزخانه

کلام آخر:

کابینت موثر ترین وسیله درآشپزخانه است که باعث نظم و ترتیب وسایل آشپزخانه می شود. انواع کابینت ها ازجنس چوبی،فلزی و ام دی اف … با شکل ها و رنگهای مختلف موجود است. وسایل دکوری برای آشپزخانه مانند  استند آشپزخانه،تابلو و گلدان، لوستر و بخصوص لیوان و ماگ های فانتزی زیبایی بی نظیری به آشپزخانه می بخشد.

استفاده کردن ازوسایل چوبی به جای پلاستیکی و فلزی در لوازم دکوری آشپزخانه سرزندگی وجذابیت خاصی به فضای آشپزخانه می دهد. از این که مارا تا  آخر مقاله  همراهی گردید سپاسگذاریم. اگر نظر یا پیشنهادی در مورد وسایل تزئینی آشپزخانه دارید در قسمت کامنت ها با کارشناسان کابینت رشت به اشتراک بگذارید.

نویسنده: آذر شیرین زبان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *